Referenssitarina: Roost
Uutta kohdetta sisustamasta tavoitettu Roostin toimitusjohtaja Mari Tikkanen vastaa iloisella äänellä puhelimeen ja lupaa rauhoittaa hetkeksi tilanteen vastatakseen muutamaan kysymykseemme. Roost on keskittynyt AirBnb Helsinki-kohteiden lyhytaikavuokraukseen. Kaikista kohteista huokuu kodinomainen tunnelma ja sisustus on toteutettu pohjoismaisella design twistillä.
Miten Pindoran käyttöönotto on helpottanut asiakkaidenne sisäänkirjautumista?
- Kutsumme asiakkaitamme, eli vieraita ystäviksi. Pindoran avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme helpomman sisäänkirjautuminen ja kohteen turvallisuus on nykyistä parempi. Avainten kanssa juoksemisen sijaan meille jää nyt enemmän aikaa palvella asiakastamme. Haluamme olla asiakkaan suuntaan paikallinen ystävä joka kertoo esimerkiksi missä lähin marketti sijaitsee, neuvoo parhaalle rannalle ja löytämään parhaat klubit.
Millaista käyttäjäpalautetta olette saaneet asiakkailtanne?
- Ennen kuin asiakas saapuu kohteeseen on hänelle lähetetty ennakkoon tervetuliaisviesti. Tervetuliaisviestissä kerrotaan että kohteessa on käytössä Pindoran ovenavausratkaisu sekä ohjeistetaan palvelun käytössä. Kerromme että meillä on James Bond-tyyppinen sisäänkirjautuminen. Olemme monesti naureskelleet asiakkaidemme kanssa että pitäisi olla vielä Mission Impossible-musiikki taustalla ovia avattaessa. Kukaan ei ole vielä koskaan kieltäytynyt ottamasta James Bond-haastetta vastaan. Usein asiakas vastaakin takaisin kun kysymme kokeeko hän selviävänsä haasteesta: “Yes, my name is Bond, James Bond.” Voimme toki tarvittaessa myös etäavata oven asiakkaalle hänen sitä pyytäessä.
Millaisia kustannussäästöjä palvelun käyttö on tuonut?
- Mittavia säästöjä. Vapauttanut työaikaa oikeaan työhön. Ei tarvitse juosta avainten perässä. Meillä jää nyt enemmän aikaa asiakkaiden auttamiseen ja mm. asuntojen stailaamiseen.
Voisitko antaa konkreettisen esimerkin jostain tilanteesta, jossa palvelun käyttö ratkaisi ongelman?
- Asiakas on lentänyt pitkän lennon ja hänellä on jet lag. Kaiken lisäksi asiakas saapuu kohteeseen keskellä yötä. Myöhäisestä ajankohdasta huolimatta asiakas pääsee sujuvasti sisään kohteeseen. Asiakkaan ei tarvitse kulkea minkään ylimääräisen stepin kautta noutamaan avaimia. Toisaalta kenenkään ei myöskään tarvitse olla keskellä yötä kohteessa vastassa.
Kiitämme Maria kommenteista ja käyttökokemuksista ja päästämme hänet jatkamaan uuden AirBnb-kohteen sisustamisen parissa.